Voor het uitvoeren van emailmarketing zoals automatische e-mailcampagnes binnen KleVVer Reserveringen is de Marketingmodule beschikbaar. Voor een krachtige afhandeling van het versturen van mails, integreren we met je eigen MailChimp-account. Hiermee kunnen automatische campagnes worden ingericht, om een optimaal contact met je gasten te onderhouden. Je hoeft hiervoor niets te doen, behalve natuurlijk nadenken over de invulling van de e-mails!
Met deze marketing automation mogelijkheden zorg je voor een optimale vakantiebeleving voor je gasten.
Standaard zijn een aantal campagnes voor je ingericht:
Emailmarketing:Vakantie-voorpret
De beleving van de vakantie begint natuurlijk al bij het eerste contact met je camping. Vaak is dat al een aantal maanden van tevoren, waardoor een lange periode tussen het boeken en de aankomst ontstaat. Deze periode kan mooi gebruikt worden om je gasten enthousiast te maken over je camping! Hiervoor is de vakantie-voorpret campagne ingericht. Schematisch ziet deze er als volgt uit:
8 weken voor de aankomstdatum > Wat is er in de omgeving te doen?
4 weken voor de aankomstdatum > Praktische informatie over de camping
1 week voor aankomstdatum > Checklist voor aankomst
Verblijfsevaluatie
Je wil natuurlijk weten hoe je gasten het verblijf hebben ervaren. Waar kunnen verbeteringen worden aangebracht, waar zijn ze tevreden over of zelfs lovend: deze informatie is van essentieel belang voor je service-niveau maar kan bovendien worden gebruikt om op je website de nadruk te leggen op bepaalde onderwerpen.
Met de verblijfsevaluatie-campagne ontvangen je gasten automatisch een aantal dagen na het vertrek een uitnodiging om hun mening te geven. Hiervoor worden ze uitgenodigd om een recensie op bijvoorbeeld Zoover te plaatsen. Na een week wordt gekeken of er al geklikt is in de mail en wordt eventueel een reminder verzonden.
Meer inspiratie over emailmarketing? Check ons blogartikel hierover.